Söndag 11 november

Hallå där!
 
Mitt liv har varit lite uppochner efter veckor av intensivt tentaplugg som äntligen är över! Nu har vi börjat med bostadsrätt och fastighetsrätt, det känns helt.....RÄTT! Det är så roligt att äntligen läsa någonting som påminner om varför vi alla egentligen är här. Vi ska förmedla bostäder, inte bli revisorer! Ekonomin har jag kännt att jag inte riktigt haft någon chans på men nu är jag tillbaka! Som tur är så har jag bästa Sarah som har en ängels tålamod med mig, oavsett hur mycket och hur länge jag inte förstår så förklarar hon, om och om igen tills jag förstår vad hon menar. Nu är tentorna gjorda och jag väntar på omtentorna nu som jag känner att jag faktiskt kan sätta med lite hjälp och intensivt pluggande uppe i Umeå över jul och nyår.
 
I fredags så bestämde vi oss för att ta en kväll med middag och vin för att fira att tentapluggandet är över för den här gången och att tentabubblan som vi suttit i några veckor nu är spräckt! Efter en lång dag åkte jag hem till Sarah för att göra mig i ordning och sedan tog vi bussen in till centrum och gick raka vägen till Mando där det är sjukt god mat! Vi beställde varsin ryggbiff och varsitt glas vin och senare under kvällen kom Johan med tåget och han fick sig också en matbit.
Igår hade vi sovmorgon då vi vaknade, somnade och vaknade igen, vi låg kvar i sängen länge och uppdaterade varandra om hur veckan varit osv. Sedan cyklade jag iväg på ica och köpte frukost och efter det så bestämde vi oss för att ta en promenad ut till västra hamnen där vi fikade och handlade inför kvällen då Sarah och Marcus skulle komma på middag. Vi åt tacos och hade det supermysigt och just nu är Johan på gymmet och jag ska lägga mig och läsa 4 kapitlet i fastighetsrättsboken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0