längtan

Idag tar jag mig i kragen och städar, går ut och promenerar och bakar inför morgondagen då vi ska ses hemma hos mig och förbereda det sista till presentationen på måndag. Det är min fikavecka så jag måste göra något smaskigt!

Omtentan är gjort, snart är presentationen och inlämningen av uppsatsen avklarad, då är det bara tenta i fastighetsförmedling kvar! Det känns som att terminen börjar lida mot sitt slut och snart får jag åka hem. Jag har städat badrummet kliniskt rent så att det ska gå lite snabbare med storstädningen om en vecka! Biljetten hem är bokad och klar och den 25 åker jag alltså upp till Umeå i 2 veckor. Det ska bli skönt och jag längtar jättemycket!

Dessutom har jag ju fått jobb här nere i sommar så det innebär att jag ska få uppleva min första sommar i Malmö, det känns fantastiskt kul och att jag får vara nära mina tjejer här nere känns också skönt! Den enda planen jag har i sommar är att jobba och att åka på tennisveckan i Båstad med mina bästa tjejer. Mamma och pappa funderar på att husbila nere i skåne, danmark och tyskland i sommar vilket jag tycker känns super eftersom att om jag är ledig några dagar kan jag lätt ta tåget till dem, var de än är!

Det är så konstigt och ovant att allting ligger så nära här! det tar bara 30 minuter till köpenhamn, hur långt kommer jag mig på 3 timmar? Den här sommaren kommer att bli härlig! Nu vill jag bara hem till mammsen och pappsen först! ♥

PS. jag har ett japanskt körsbärsträd på min lilla uteplats som blommar för fullt.


Kommentarer
Postat av: Mama

Helt fatastiskt! Vilken fin bild!

2012-05-15 @ 11:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0