Min tisdag

Nu börjar jag äntligen komma till ro i lägenheten. Kylskåpet är någorlunda uppfyllt och skafferiet likaså. Vin hållaren är fylld och badkaret kliniskt! Jag har köpt lite prylar för att få det lite mysigt iaf, ljus, matta till vardagsrummet och jag har bäddat sängen med mina finaste sängkläder (okej, Lovisa bäddade!). Hur som helst så känns det som att jag börjar ha lite ordning.

Idag var det övningar mellan 08-12 och sedan åkte jag, Lovisa och Anna-Maria till Mormors Bageri på Värnhem där vi mumsade i oss varsin semla! Efter det så tog jag min übertunga väska och åkte till Gustav Adolfs Torg. Där strosade jag runt i lugn och ro. Jag kom hem med 4 vinflaskor, en handtvål, schampoo och balsam och ett par tjocksockar med såndär fastsugningsfuntion under som barn har, detta för att jag inte ska falla handlöst i trappen då den är MYCKET halkig. Roligare än så blev det inte.

När jag kom hem så påtade jag på med att rengöra badkaret som inte var rengjort när jag flyttade in. Det var inte en trevlig upplevelse. Jag gick upp och bytte om till lite varmare kläder och sedan begav jag mig på jakt efter en närbutik. Iförd mina varmaste kläder och promenadskor hittade jag Ica efter bara 5 minuter! Det var en jätterolig butik som aldrig tog slut, den var så sjuuukt lång! Varje gång jag trodde att jag kommit längst in så var det en ny liten gång ännu längre in i butiken! Jag fyllde en sån där korg man kan dra efter sig och jag tänkte att det verkligen skulle svida i plånboken när det var dags att betala men hörrni; 297:- för en smockfylld korg! Jag är helnöjd! Nu har jag det viktigaste iaf :)

Har hällt upp ett glas loka och sitter och pluggar för fullt. Jag är jättetrött och borde egentligen gå och lägga mig men jag har mycket att göra i böckerna. 1 timme till sen får det banne mig vara nog! Vi börjar 10.00 imorgon, SKÖNT!

"Huru gäldenär må gods sitt dess borgenärer på en gång avstå; så ock om dem, som för gäld rymma"

Puss!


Kommentarer
Postat av: Esmeralda<3

Gladiatorerna ikväll då! Tittar du på det? isåfall vilken gladiator gillar du mest??:D

Ha en bra kväll^^

2012-02-25 @ 19:29:33
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0