Torsdagstankar

Lägenheten städades kliniskt igår samtidigt som jag tvättade världens största tvättlass, två tvätttider igår räckte inte, fyllde snabbt i tvättkalendern med en heldag till. Så idag tvättar jag och går omkring i en städad lägenhet men jag kan ju inte bara sitta av tiden så jag tänkte att jag skulle stöka ner i köket med lite semmelbak! Det blev varken semlor eller älgfärslimpa igår så jag satsar stenhårt på det idag!

Jag tror att vi har bestämt oss för att bo kvar i den här lägenheten. Vi var och tittade på en underbar vindsvåning på Haga som jag gått och funderat på här i tre dagar nu, allt med den var perfekt förutom att vi endast kommer att spara 7000:-/år genom att flytta dit och dessutom är det rätt långt till jobbet. Vi är så bortskämda nu, både jag och Johan! Jag menar, det tar knappt 5 min för mig att gå till mitt jobb och för Johan tar det 10 min. (han har även längre ben)

Igår var paret här för att titta på våran lägenhet inför ev. byte och jag tror att dom faktiskt blev rätt förälskade i den. Tyvärr så även fast båda parter var helt nöjda så tror jag att vi blir kvar här ett tag till. Vi har bestämt oss för att sätta upp nya tapeter i köket och även åka på ikea en sväng för att köpa hyllor och sådant. Jag har även kommit på idéen att sätta upp ett tyg för dörren i köket så att vi kan dölja dörren. Det skulle göra att vi faktiskt kunde ha ett vanligt bord där inne men jag tror dock att det är lite kvar på övertalningsbiten!

Nej, nu måste jag byta om och gå till affären!

Till Sara: Jag tror att jag vet någon som har en justerbar docka i typ Stöcke som bara står och samlar damm ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0