Måndag

Godmorgon vänner!
Efter en lång vecka som ännu inte är slut har det varit lite dålig uppdatering på bloggen..! Jag har jobbat hela helgen och därför inte haft så mycket att skriva om. Planen idag är att jag ska skynda klä på mig och sedan stoppa i lurarna och gå på en dokumentärpromenad. Igår lyssnade jag på Dokumentären om Thomas Quick, myyycket intressant! Jag är väldigt intresserad av polisutredningar som har med våld och mord att göra, jag vet inte om det har att göra med att jag tittar mycket på criminal minds men så är det. Det fachinerar mig otroligt hur människor kan ta andra människors liv när det inte ens handlar om egen överlevnad. Fruktansvärt hemskt men otroligt intressant. Idag blir det Kidnappningen i Kashmir eller Polismorden i Malexander.

Fick en fråga om hur jag får in dokumentärerna på telefonen och det är superenkelt:

  • klicka på den här länken > http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2519 <
  • Kolla i arkivet och leta efter den dokumentär som du vill lyssna på.
  • Klicka på den och då kommer du in på en ny sida som handlar om just det dom pratar om.
  • I början av texten finns det en länk där det står Ladda ner "vad-det-nu-handlar-om", högerklicka på den och "spara länk som.."
  • Lägg den på valfritt ställe i datorn, och tyck OK, då ska den börja ladda ner filen. Detta ska gå rätt fort. Har man soptify i telefonen så öppnar du spotify i datorn och mappen där filen är sparad och drar över den i spotify, sedan är det bara att synca över låten till mobilen.
  • Har man inte spotify utan bara en mediaspelare i telefonen så kopplar du ihop datorn och telefonen med kabel och för över filen i den mapp där den ska vara.
  • Har man en iPhone så ska det även finnas en app som heter P3 dokumentär.

Dags att göra något vettigt! Puss

Kommentarer
Postat av: Trojamatte

Men hur gör man om man har en Samsung då??? Jag bara skojade, har ju en fin mp3 som jag fick i julklapp av en fantastiskt omtänksam person:-)

2011-03-01 @ 19:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0