ang. Pedofilskandalen i Belgien

Herregud så skönt det var ute idag!

Har varit ute i över en timme och lyssnat på Pedofilskandalen i Belgien 1996, vilken otrolig historia, känner mig helt knäckt att det finns så viktiga system som bara faller platt på marken. Jag hade ingen aning om den här härvan, kanske för att jag bara var 6 år eller kanske för att jag inte läst på. Nu har jag iaf det och jag kan inte förstå hur regering och polis kan arbeta så fruktansvärt dåligt. 2 små flickor försvinner, 2 flickor till försvinner bara 2 månader senare, ytterligare en flicka meddelas försvunnen bara några månader senare och det tar inte slut där. En flicka till försvinner och polisen förstår ingenting. När de fyra första flickorna anmälts försvunna skrattar polisen till föräldrarna och säger att de tittat för mycket på Miami Vice, man tror inte att det är sant när man hör det! Tips börjar komma in från allmänheten men de tre "polisavdelningarna" i landet talar inte med varandra då de är konkurrenter, hur nu det kan vara möjligt. Alla de tips som kommer in är ju då inte något värda då det inte finns någon tråd i de tips sm kommer in. Privatpersoner kontaktar olika polisavdelningar som i sin tur inte talar med varandra. Jag blir så förskräckt när jag inser vilken värld man lever i. Att man inte kan lita på någon och att det finns sådana hemska människor runt omkring oss. Hur kan man bygga fängelseceller i sin källare och låsa in unga flickor, våldta dem, tortera dem och kedja fast dem utan mat i flera dagar. Det konstigaste av allt var att det inte var någon i närliggande hus som märkt något alls. Hur kan man som granne missa att i huset intill tas det in flicka efter flicka som aldrig kommer ut igen och hur missar man att ens granne begraver dessa flickor på sin bakgård. Jag känner mig förtvivlad.

Nu ska jag försöka städa upp här hemma innan jag ska gå till jobbet, so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0