Projekt: Husvagnspiff

Hej alla!

I måndags började jag och mamma fila på idéen att piffa till min och Johans husvagn en gång för alla. Vi funderade på vad som skulle göras och hur vi skulle börja. Vi enades ganska snabbt om att tyget på dynorna i soffgruppen skulle bytas ut! Jag kommer att lägga upp bilder allt eftersom vårat lilla projekt pågår. Jag har googlat och googlat efter inspiration till stylingen men hittar inte mycket så därför tänkte jag att det kanske är dags att jag börjar. Om någon annan får för sig samma idé som mig.

Så, direkt efter jobbet så skyndade vi oss ner på stan för att gå på Ohlssons Tyger. Där hittade vi ett fantastiskt blått tyg med små beigea rutor på och ett beiget tyd i samma nyans som rutorna. Det blev ofantligt mycket tyg att släpa hem men det var det värt. Vi kikade först runt lite för att se om vi kunde hitta något tyg med bra kvalite men som inte var möbeltyg då de kan vara lite dyrare men hittade ingenting. Vi kikade närmare på priserna på möbeltyget och såg att det ändå skulle bli billgare så.

Redan samma kväll så satte vi igång med att måtta dynorna, klä av dem och rengöra dem. Vi ritade även ut mönster och klippte till dem.

Här kommer lite bilder från första kvällen:


En härligt grön plychsoffa


Dags att klä av dem och dammsuga!


Kanske inte det roligaste momentet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0