italiendrömmar.

Jag vill ha sommar i Italien.

Tidigt på morgonen vaknar man upp av värmen, det är nästan olidligt under lakanet. Jag pussar dig på kinden och säger godmorgon. Smyger upp och tar på mig kjolen och linnet, tar på mig flipflopsen, grabbar plånboken och cyklar sedan till bageriet i närheten. Där köper jag nybakat bröd så att det ska räcka åt alla åtta. Cyklar snabbt hem igen, där har du ställt fram det viktigaste på bordet, creamcheese med vitlök och örter, juice och is, massor av is.

Vi ler mot varandra och väcker sedan alla andra.

Efter frukosten skyndar vi oss mot stranden, där ligger vi hela dagen i den sjuka värmen, vi solar och badar. Kameran vandrar från hand till hand och sidorna i böckerna flyger förbi. Vid tretiden går vi hem igen, tar en powernap och sedan sitter vi ute i eftermiddagssolen och dricker vin, äter frukt, pratar och skrattar. Under kvällen hjälps vi alla åt att laga en underbar middag, några sitter vid grillen medan andra gör en god sallad.

Efter middagen sitter vi och pratar, tiden flyger iväg, trots 27 grader åker filtarna fram, det är ju lite småkallt ändå. glasen fylls på med vin om och om igen. Vi svidar om och beger oss till baren runt hörnet.























Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh ni underbara männsikor!

2010-03-26 @ 10:28:10
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0