possibility.

Det finns så många storslagna planer, en diffus framtid. Någon är bätte än den andra och ibland kan man drömma sig bort. Alla har en tid, när är min? Jag är nyfiken på framtiden, dels för att jag är livrädd men också för att jag vill styra den, ska jag verkligen göra det? Det känns inte som framtiden då. Jag vill så gärna vara bra på saker jag gillar, har ni aldrig känt att ni verkligen VILL tycka om något eller att ni tycker om något som ni egentligen inte har någon aning om? Ska man då ta sig tid att lära sig det eller är det menat att man ska göra något annat iställlet?

Jag vill jobba som en säljare av något slag, eller vill jag det? jag vill ha en kalender där jag bokar in mina viktiga lunchmöten på fina restauranger. Jag vill rusa omkring i en öppen kappa och halkiga skinnstövlar bland snöflingorna när jag försöker ta mig fram bland alla människor. Jag vill ha min kalender under armen och mobitelefonen mot örat, mitt i ett viktigt samtal. Dagen därpå vill jag sitta bakom mitt lite röriga skrivbord där jag har bilder på allt som inspirerar mig och får mig att må bra. Telefonen får gärna gå varm och jag vill känna mig aningens irriterad på att den aldrig kan tystna men snart tänker jag att det faktiskt var det jag ville och att jag är otroligt lycklig för att jag har det livet jag har.

Hemma väntar min man som varit och hämtat barnen på dagis, själv är jag precis hemkommen från affären där jag köpt middagen för kvällen och även kvällen därpå. Min man häller upp ett glas vin till oss båda och vi skålar för att vi har varandra. Barnen sitter i soffan och tittar på bolibompa medan vi skrattar högt åt varandras bravader samtidigt som vi försöker få ihop en god gryta. Köket är mysigt och jag ser mig omkring och är så stolt över att vi tillsammans jobbat ihop detta hem, det tog tid att bygga då jag hade några invändningar angående planlösningen men nu har vi äntligen vårat drömhem. Belysningen är dämpad och vi har redan tänt ljusen på bordet. Jag tittar mig omkring och känner en lycka över att jag har allt jag någonsin önskat.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh så sjukt härligt inlägg Johanna! Du är en underbar kvinna!

Tack för alla fina ord, jag blir så glad!



Precis sådär skulle jag vilja att framtiden såg ut. fantastiskt bra skrivet. En stor kram på dig, hoppas att du får en ljuvlig kväll! :)

2010-03-22 @ 22:29:52
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0