Snälla, Läs & Kommentera...

K rekomenderade en film idag som hon hade sett, den heter Ambres. Det handlar om en man som lämnar över sin kropp till en ande som heter Ambres, han talar om livet och dess innebörd. (se klipp från filmen här)

Jag och mamma har suttit och tittat på den nu och det är skrämmande hur likt det stämmer överens med min tro. De senaste dagarna har präglats av samtalsämnet och tankarna kring just tro. Vissa är muslimer, vissa är krisna osv men vi som inte tror på en "gud" då? Vad är vi? Jag tror inte på att Gud har skapat människan, livet osv. Jag tror inte heller att man kommer till himlen eller helvettet. Jag tror att man fortsätter leva ett liv efter detta men inte i en fysisk form. Jag tror inte på själen eller liknande utan kanske mer karma och just auran. Vad tror du på?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0